RETIM, compania responsabilă cu gestionarea colectării deșeurilor în Zona 1 Timiș, a emis o declarație pentru a explica situația întârzierilor în colectarea deșeurilor în perioada recentă.
În comunicatul emis, RETIM a informat utilizatorii din Zona 1 Timiș că între zilele de 30 aprilie, 4 mai, 6 mai și 7 mai au avut loc întreruperi sau nerespectări ale programului de lucru de către o parte a personalului responsabil cu colectarea și transportul deșeurilor. Această situație a afectat colectările pe unele trasee și a generat neplăceri în comunitate.
Compania RETIM regretă aceste neplăceri și asigură utilizatorii că depune toate eforturile pentru a limita consecințele generate de această situație. În cazul în care deșeurile nu au fost colectate conform programului, utilizatorii sunt rugați să retragă recipientele în gospodărie și să aștepte următoarea zi programată pentru ridicarea acestora.
Pentru a eficientiza capacitatea de depozitare de care dispun utilizatorii, RETIM recomandă următoarele acțiuni:
– Depunerea deșeurilor reciclabile de plastic, metal, hârtie și carton doar în recipientul galben, care poate fi stocat pentru o perioadă mai îndelungată.
– Reducerea volumului ocupat de deșeurile reciclabile prin pliere, turtire și/sau strivire.
– Apelarea la sistemul RetuRO, acolo unde este posibil.
– Utilizarea unităților individuale de compost pentru deșeurile biodegradabile.
– Depunerea în pubela neagră doar a deșeurilor reziduale, pentru a folosi la maximum volumul disponibil.
RETIM promite să revină în cel mai scurt timp cu informații concrete privind situația programului de colectare și mulțumește utilizatorilor pentru înțelegere.
Aceste măsuri au fost luate pentru a minimiza impactul asupra comunității și pentru a asigura o gestionare eficientă a deșeurilor în Zona 1 Timiș.