CFR Călători se confruntă cu o situație financiară extrem de îngrijorătoare în acest an, estimând pierderi de peste un miliard de lei, în ciuda prețurilor ridicate la bilete, serviciilor proaste și întârzierilor uriașe ale trenurilor.
Chiar dacă oferă servicii cu multe lipsuri și trenurile suferă de întârzieri masive, compania CFR Călători prognozează că va înregistra pierderi uriașe în acest an. Conform estimărilor, la finele anului 2024, pierderile societății vor depăși pragul de un miliard de lei, ajungând la 1,026 miliarde de lei, ceea ce reprezintă o creștere de 464% față de anul anterior.
Aceste cifre alarmante rezultă dintr-o serie de factori, printre care se numără scăderea compensației acordate de la bugetul de stat și creșterea cheltuielilor salariale. Veniturile totale sunt programate să înregistreze o scădere de 6,68%, ajungând la 2,753 miliarde de lei, în timp ce cifra de afaceri va fi în creștere cu 22,28%, atingând 1,472 miliarde de lei.
Cu toate acestea, întârzierile cronice ale trenurilor în România rămân o problemă majoră, cu statistici uluitoare. În ultimii ani, trenurile CFR Călători au acumulat întârzieri considerabile, ajungând la 4 ani și 6 luni doar în perioada ianuarie-august 2023. Comparativ cu țări precum Japonia, unde întârzierea medie a unui tren Shinkansen este de doar 24 de secunde per călătorie, situația din România este alarmantă și necesită o urgentă îmbunătățire a serviciilor feroviare.
În contextul unei infrastructuri feroviare învechite și a serviciilor de calitate scăzută, este crucial ca autoritățile să ia măsuri pentru a îmbunătăți eficiența și siguranța căilor ferate din România, astfel încât să se reducă pierderile financiare și să se asigure că călătorii beneficiază de servicii feroviare adecvate.