În urma ședinței de guvern de astăzi, Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, a dezvăluit detalii cruciale despre trei proiecte de infrastructură de transport de o importanță covârșitoare pentru România.
Cu o alocare financiară remarcabilă și un impact semnificativ asupra mobilității și dezvoltării regionale, aceste inițiative marchează un angajament hotărât pentru modernizarea infrastructurii de transport a țării.
Primul proiect vizează reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, o parte vitală a Coridorului Orient/Est-Mediteraneean.
Cu o sumă impresionantă de 20,1 miliarde de lei alocată pentru acest scop, proiectul va revitaliza peste 225 de kilometri de cale ferată, facilitând astfel transportul feroviar eficient și sustenabil în regiune.În același timp, se alocă 9,2 miliarde de lei pentru construcția Autostrăzii Pașcani-Suceava, parte a Autostrăzii Moldovei #A7.
Această autostradă va conecta județele Iași, Botoșani și Suceava, cu aproximativ 62 de kilometri de autostradă și numeroase pasaje, poduri, viaducte și noduri rutiere, contribuind la fluidizarea traficului și îmbunătățirea conectivității regionale.
Un alt proiect important este modernizarea liniei de cale ferată București Nord-Aeroportul Internațional Henri Coandă București, pentru care se alocă 1,5 miliarde de lei.
Această inițiativă va permite modernizarea a 8,6 kilometri de cale ferată și construirea a încă 6,9 kilometri, inclusiv electrificarea Firului II al căii ferate Mogoșoaia-Balotești și construirea unui racord de cale ferată electrificată la noul terminal (Terminalul Est), cu o parte semnificativă traversând un pasaj subteran.