Acasă National Ministerul Educației dezvăluie analiza privind neparticiparea elevilor la Evaluarea Naţională: Cauze și...

Ministerul Educației dezvăluie analiza privind neparticiparea elevilor la Evaluarea Naţională: Cauze și Implicații

162
0

 

 

Ministerul Educației a făcut un pas semnificativ în direcția transparenței, analizând în premieră datele statistice referitoare la neparticiparea elevilor la Evaluarea Naţională și Bacalaureat. Concluziile specialiștilor din cadrul Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, instituție aflată în subordinea Ministerului, au fost publicate joi, dezvăluind o imagine detaliată a situației.

Pentru Evaluarea Națională, au fost analizate datele a 175.938 de elevi de clasa a VIII-a din 5.877 de școli, excludând școlile speciale și elevii cu vârsta peste 17 ani. Alarmant, peste 8% dintre elevii vizați nu au finalizat studiile în vară, iar din cei care au absolvit, 4% nu s-au prezentat la examen.

Raportul subliniază că neparticiparea la Evaluarea Națională este un fenomen complex, influențat de factori atât individuali, cât și structurali. Nu există motive unice, ci o combinație de circumstanțe legate de un traseu educațional marcat de dificultăți, tipul de școală, mediul de rezidență sau apartenența etnică a elevului.

Analiza evidențiază că neparticiparea nu este uniform distribuită în întreg sistemul de învățământ. Există o clusterizare clară, în care anumite școli sau chiar clase din aceleași școli înregistrează rate de neparticipare semnificativ mai ridicate. Aceasta sugerează că factori specifici, legați de particularitățile școlilor sau chiar de clase, influențează decizia elevilor de a participa sau nu la Evaluarea Națională.

Această analiză detaliată este esențială pentru înțelegerea și abordarea problemei neparticipării elevilor la examenele naționale, deschizând calea către implementarea de strategii specifice pentru a sprijini și motiva elevii în dificultate. Ministerele și autoritățile din domeniul educației ar trebui să utilizeze aceste concluzii pentru a dezvolta politici și intervenții eficiente care să asigure participarea și succesul tuturor elevilor în procesul educațional.

Articolul precedentDPS Timiș : “Zborul de Fericire al Colegului Nostru Patruped, Fly, de pe Aerodromul Cioca, în Fața Primului Strat de Zăpadă”
Articolul următorReciclare Responsabilă Brazilor de Crăciun: Primăria comunei Șag oferă soluția!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.