O situaţie bizară s-a produs ieri în oraşul Chengdu din China, pe una din arterele principale ale oraşului, cu rol de şosea de centură secundară, unde unei maşini electrice i-a căzut bateria pe stradă din mers. Rămasă fără energie, maşina s-a oprit la circa 20 metri depărtare de locul unde i-a căzut bateria.
Maşina care şi-a pierdut bateria pe drum e un Cao Cao 60 EV, lansată în primăvara acestui an. Cao Cao e o marcă de automobile deţinută de Geely în China, dar modelele Cao Cao nu sunt vândute publicului larg, ci flotelor specializate în servicii de curierat sau alte activităţi ce presupun exploatare intensă şi cifre mari de parcurs.
În momentul lansării acestui model, producătorul chinez spunea că durata de viaţă a acestei maşini e garantată la minim 600.000 km, iar unul din avantajele principale era faptul că maşina îşi va putea schimba rapid bateria cu una identică, încărcată deja, fără ca şoferii să piardă timp în aşteptare la prize.
Producătorii chinezi agreează foarte mult ideea bateriilor interschimbabile şi unii, precum Nio, chiar încearcă să adopte această practică şi în Europa, cu staţiile lor de schimbare a bateriilor.
În cazul lui Cao Cao 60 EV, producătorul spunea că a definitivat un mecanism prin care schimbul bateriei durează 60 de secunde la acest model.
Ei bine, din câte se pare, tocmai din cauza acestui mecanism a şi căzut bateria de ieri. Probabil ultimul schimb al bateriei nu a fixat-o corespunzător, iar aceasta, cântărind câteva sute de kilograme, a căzut la un moment dat.
Presa din China a contactat producătorul pentru a confirma incidentul şi acesta a confirmat întâmplarea, menţionând că inginerii săi studiază cauza căderii bateriei pentru a înlătura orice eventuală problemă.